god morgon

Ingen snö över julen. Det tycker jag förstörde hela stämningen. Men jag had en jätte mysig jul iallafall. Och så hade jag varit snäll i år med för jag fick många fina julklappar. Kan lista upp dem senare.

Så nu är det bara nyårsafton kvar, sen är det ett helt nytt år och en varm sommar som väntar. Jag ska åka ut till Dennis föräldrars landställe med min lilla älsklings hund Tuva. Det är nämligen så att hon är EXTREMT skotträdd och man får ut henne cirka 3-4 ggr på en vecka när folk smäller dygnet runt. Och hon är 9 och ett halft år så jag vill vara snäll mot henne och hennes hjärta. Så då flyr vi ut till landet på lördag för att fira nyår i lugn och ro. Sassa ville följa med, kanske emelie, sen får vi se vilka som vill. Hur mysigt som helst att slippa stressen över att försöka hitta någonstans att vara vid 12 slaget, bli besviken för att ingen blir som man har tänkt, hamna på en fjortisfest med massa främmande folk och sedan blir det slagsmål och man ska krångla sig hem mitt i natten.

Då ska jag sitta i stugan på landet med eldspisen igång, smutta på mitt vin och äta en god middag med dem som vill följa med och tänka på alla andra :)

Lite mysigt låter det väl? Landstället ligger stax utanför norrtälje på en liten ö; Brokholmen. Det är nog min fristad. Det åker inga bilar på ön, då det inte finns en enda väg. Det är nog inte mer än ca 20 stugor där heller och så finns det inte en massa stressat folk. Blir alldeles glad av att tänka på det bara :)

    
Jag och Della ligger och sover middag i soffan som vanligt, sen grillar vi nere vd "lillkåken". Storstugan syns i bakgrunden.


Nej nu måste jag fixa mig och hoppa i stallkläder. Ska ut och mysa med Kingen.

Adjou!


Åh, jag blir nästan avis! Jag skulle lätt följt med om inte jag har BF så tätt inpå. Vågar liksom inte vara ute på en ö när det finns risk att jag behöver åka in till förlossningen. MYSLANDET! Ni kommer verkligen ha en mysig nyår där ute.

2007-12-26 // 12:37:12
» jenni

naw, vad sött av dig att tänka så med stackars Tuva. har redan börjat här att folk slänger äckliga smällare överallt. hoppas de smäller av sig fingrarna alltså *muttrar*
du ska få se fina bilder på engla sen på julafton :-)
hoppas nyår blir bra för er.
Massa kramar från oss!

2007-12-26 // 18:17:58

Della; Visst blev du lite avis :) Men du kan ju som sagt inte följa med, vilket suger. Får ta det en annan gång helt enkelt

Jenni; Klart jag vill se bilder från julafton! Jag och Tuvisen ska ha så mysigt så! Sen vill jag ha bilder på engla och dig från nyår också :)

2007-12-27 // 00:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback