Hej mitt vinterland, nu är du här!

Herregud!

Det var min första tanke när jag vaknade i morse och kikade ut genom mitt fönster. Jag somnade ganska tidigt igårkväll så jag missade totalt att det började snöa. Så tittade man ut idag och allt var vitt och lugnt. Så till en början blev jag arg (som alltid), sen blev det mysigt när jag gick upp och kokade tevatten och tände mina doftljus. Sen när jag insåg att jag behövde skotta fram bilen så tog den mysiga känslan slut. Jag gick ut och grävde fram bilen, samtidigt som jag hela tiden tänkte "Skotta fortare! Inte komma sent till nationella provet! 7 minuter på mig."

Lite dålig planering av mig, men jag han precis i sista sekund innan de låste dörrarna till skolans aula. Och provet i sig gick jättebra. Skrev ett talmanus om nyhetsflödet. Jag skrev om hur media kan försvänga, omvända och tillochmed hitta på nyheter. Hur många gånder har man inte läst något och sedan skrattat för sig själv och undrat hur mycket av det man precis läste som stämmer. För mig har det hänt otaliga gånger iallafall. Här är en artikel som inspererade mig
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=121083

Hur som helst. Idag ska jag jobba, får se om jag kan ta bilen ner eller im jag får gå. Min kära lilla Volvo är bakhjulsdriven så jag sladdar omkring ganska bra med den just nu. Var på väg till stallet, men vände sedan då jag ett par gånger såg hur bilen mer och mer närmade sig diken och stora snövallar. Jag testade även motorvägen som brukar vara lite mer uppkörd, men jag och en annan 740 bakom mig gled fram i 30 km/h haha.

        


Bild på min baksida och myskatterna


Ta det lugnt i snön, allesammans!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback