I'm so happy!

Woho! Gissa om jag blev glad idag när jag kom ner till jobbet och packade upp datorn för att slå på en film. Ett två tre så säger datorn att den hittat ett trådlöst nätverk. Så de hade tydligen varit nere i morse och fixat det. Så nu kan jag hitta ¨på ännu mer tidsfördriv på nätet :)


En del har hänt på sistone när det gäller stallet framförallt. Vi var ju ner till skåne för att hämta upp Carinas andra häst Jojje *humor*. Kommer ner till en asfin hästgård och tjejen verkar supertrevlig och var duktig på att rida. Sen efter en stund går vi ner till hagen för att kika på hästen. Och jag kan säga såhär, det var det värsta jag sett i hela mitt liv! Hästen hade magrat av som ingen annan och vi kunde räkna revben, halsen var borta och det fanns ingen rumpa alls. Han såg ut som de stackars hästarna man ser på Cops typ. Vi meddelar att vi åker hem med han på en gång, och båda vi var i chock så det blev ingen diskution alls. Och resan hem var ju inte som på räls heller. Foderstopp till att börja med. Det såg ut som om hästen höll på att dö! Sen stannar vi efter en stund till, då hade foderstoppet blivit bättre, men då stog han och skakade och frös. Självklart, han har ju inte ens ett gram fett kvar på kroppen! Ska ta kort på han idag så ska ni få se :( Usch, usch usch. Men vi ska polisanmäla och stämma byxorna av henne.


Så senare idag kommer en veterinär ut och ska dokumentera och se så han inte tagit stryk av att magra av så snabbt. Vi får hålla tummarna.

Well well hoppas ni får en bra dag iaf!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback