Svettigt AB

Håller på att fixar väggarna och dylikt i lägenheten just nu. Ska besiktiga den på torsdag och vi jobbar hela veckan sen. Så då fick jag ta tag i det nu i helgen. Izza var förbi och hjälpte mig döda den stora bokhyllan som inte under några omständigheter gick att skruva isär. Suck.  Så det blir till att köpa en ny helt enkelt. Så ett par glas vin och pizza så var humöret på topp igen. Nu när jag ändå är i farten så passar jag på att packa ner massa skit som vi inte kommer behöva under 3 veckor. Och jag kan säga att det börjar bli tomt. Jag har fyllt 3 kartonger med diverse och burit ner i förrådet, burit ner mattor, bord och så. Dragit in garderoberna i mitten och spacklat. Och nu väntar jag på att det ska torka så jag kan måla där inne. Tog då tillfället i akt och rensar allt skräp i sovrummet och ska snart skruva ner sängen och tömma där så det går att måla. Hade vi inte haft besiktningen nu på torsdag så hade jag väntat med allt eftersom jag måste packa ner allt för att ha ordning samtidigt. Men nu får det bli som det blir. Men den 14e kommer nog snabbare än man tror.

Vi får leva i kartonger ett par veckor. Ingen idé att flytta runt skiten liksom?




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback