Gott nytt år!

Måste ju göra som alla andra; Önska alla mina läsare ett gott nytt år och en supertrevlig kväll! Ta vara på kvällen och bara ha det bra. Skit samma var du än hamnar, det blir inte bättre än vad man gör det till. Och akta er för raketer och slå alla dumma ungar som smäller smällare, som numer är olagligt.

Mina tankar kommer vara hemma i Sverige med min älskade Tuva som är livrädd för smällare/raketer. Vi får proppa i henne lugnande medel varje år för att ens kunan få ut henne på en kort kiss. Och det gäller inte bara nyårsafton, utan veckor innan då ungarna smäller smällare överallt. Jag tycker så synd om djur som blir så rädda. Om jag säger såhär; vi  får bokstavligen släpa och dra ut henne genom porten, sen får hon panik, skriker och drar hemåt så det ser ut som om hon ska svimma. Sen lägger hon sig i badkaret och skriker och skakar. Och ju äldre hon blir, ju mer rädd är jag för att det kommer bli hennes död. Lilltjejen är ju redan 10 år. Usch det räcker med att hon ser ljuset av en raket så får hon panik. Så på ett sätt hatar jag den här tiden, då mitt hjärta är livrädd 24/7.

Men jag ska försöka ha kul ändå, hon har det ju bra hemma med mamma :)


Min älskade lilla Tuva!

Hursom, GOTT NYTT ÅR IGEN!

Kommer nog slänga i en bild på min tjusiga klänning senare.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback