Aldelles lila..

Jag är riktigt taggad inför Söndagen som kommer nu. Eller hela helgen om jag ska vara ärlig. Okej, jag ljög. Hela vecka n ska bli mycket spännande! Jag åker ju iväg med Kingen för första gången på Söndag och sen är det dressyrkurs fredag och lördagen innan. Plus att jag ska träna hela veckan också. Sen kommer ju det här mysiga med att vi ska fixa iordning han, packa alal saker som ska med, pyssla och borsta och allt vad det blir. MYS!

Helgen som var har varit helt okej. I fredags var det stallet, sen hem och tog det lugnt. Lördags Satt vi hemma hos Mats och Ellis och spelade Guitar Hero III och tvättade eftersom vår tvättmaskin är trasig. Närmare kvällen bestämde jag mig för att ta ett par öl. De var nog de godaste ölen på länge :) Daniel skulle iväg på någon födelsedags fest sen som jag och sassa följde med på. Inte för att det var kul alls där, men ändå. Vi drack några öl, tyckte att det var skönt att komma iväg och sen åkte vi hem. Igår så blev det stallet. Men vi lunkade bara ut i skogen Kingen, jag och Sassa. Och jisses vad pigg han var. Jag hoppade som tur av han efter ett tag då jag red barbacka och kände att han taggade till (skulel han få ett ryck när jag rider utan sadel så ramlar man garanterat av). Sp leddevi han och PANG sa det så fick han ett ryck och studsade och busade :) Så kul att se han glad.

En annan sak som hände igår var att jag nästan bröt min tumme. Och det var i tvättstugan (haha..?). Höll på att vika en massa kläder och så. Sen tog jag ut ett påslakan som gömde massa kläder och skulel sedan slänga in det igen i tumlaren. Och vad  händer? Jo, Jessica är så duktig att hon tar i allt vad hon kan för att kansta in påslakandet Samtidigt som min tumme är mitt i och  ett två tre slår jag tummen min rakt in i kanten. Det gjorde så ont så jag höll på att dö. Fick panik när jag stod där sen och höll om tummen. Jag vågar inte titta, tänk om den är av. Sitter nageln kvar? Blöder det?  AJ VAD ONT DET GÖR! Gick sedan efter is för att kyla ner. Isen smälte på nolltid och min stackars tumme pulserade och blev jätte jätte varm och svullen :( Sen tittade jag på den. Under halva nageln typ så är det aldeles lila. Och ömt. Men nageln sitter kvar. Fattar inte. Så idag gör det lite lillont om jag trycker med tummen. Och det är fortfaande lila. Stackars mig!


Nu ska jag leta mat och sen börja bege mig mot stallet.


Hörs,
J


» sassa

hahaha jaevla klant! hihi

2008-02-11 // 13:07:19
» Josse

Ja, just nu är jag ju dagisfröken.. har jobbat där i sammanlagt 5 månader nu. Slutar denna vecka, och nästa vecka börjar jag jobba som labb assistent på huddinge sjukhus (: ska bli kul! dudå? restaurangbranschen skulle jag tro.. (:

2008-02-11 // 18:05:20
» jenni

miss u 2!
massa kramar från favvo-engla och mejj!

2008-02-11 // 20:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback