Calling Dr. Fellgood

Det har visst blivit lite glest mellan inläggen. Shame on me! Ska försöka ta mig tid och sätta mig och skriva ett par rader om dagen. Det är ganska skönt att skriva av sig ibland, tycker ni inte?

Så hur går allt då? Jo jag kan börja med att säga att stövlarna jag skulle åka och titta på.. står i min hall :) Like a glove, om man säger så. Enda saken, som knappt är värd att nämna är att de var lite mellanrum längt upp vid skaftet, innan knät. Men de kommer att anpassa sig efter min fot och mitt ben så sitter de säkert helt perfekt om ett tag.
Sen så har jag faktiskt ett litet bekymmer. Min praktikplats. Jag får ångest i kroppen bara av att tänka på den. Jag vill verkligen inte vara på Prinsen! Jag vill inte! Min lärare förstår inte riktgt det. Där jobbar de på ett konstigt sätt, ser sina gäster som vandrande plånböcker som snabbt ska få i sig mat och sen gå, för att slutligen kunna ta in mer plånböcker. De pratar med mig som om jag vore 5 och efterbliven. Och ja, Prinsen, jag vet hur en cheesecake ser ut! Jag går faktiskt sista året på min utbildning. Och nej jag är inte 17 år, jag är 19 och fyller 20. Inte mycket yngre än en del av er. Tack så mycket. Min klasskompis säger att de också är sexistiska. Sofie sa också det. Gud nåde er om ni skulle visa det mot mig. Usch vad ångest jag får.

Så, nog om det. Igår var Jenni, Engla och Sassa nere på jobbet och lekte med mig. Jag var dock lite trött och seg så jag orkade inte busa lika mycket med Engla som jag brukar :( Men det kommer som sagt nya dagar. Och jag blir lika glad varje gång de kommer förbi. Och samma sak när Jennifer och Daniel kikar förbi och spelar kort. Det är mysigt. Idag är jag "ledig" och ska åka till stallet med Sassa för att rida och ha ridhus skötsel. Det innebär att vi ska mocka ridhuset om det behövs, kratta bort spår och eventuellt damma av sarg och speglar. Ska inviga mina fina stövlar sen när vi rider :) Är hellre i stallet och mår bra än att åka till min ångestladdade praktik. Enda stället jag vantrivts på. Tillochmed snabbköket jag jobbade på innan var bättre!

På lör, sön blir det nog också stallet. Ska försöka hårdträna inför en tävling i februari som jag satsar på att kunna starta. Leeeskit. Sen blir det måndag. Underbara måndag! Och det stämmer inför just denna måndagen. Jag ska nämligen iväg med stadshusets personal och mötas på hardrock med en öl, knata och spela laserdoom, sen käka och dricka nått gott. Hur mysigt som helst! Och jag fick följa med. Och allt är betalat och klart av dem? Snellhestar där!

Så nu har jag suddat bort det dåliga och har flera roliga dagar att se fram emot!


It's time to feel good



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback