Jisses

Fredag. Det brukar vara en sån där skön dag när man kommer hem till middag, planerar helgen och kanske hittar på något på kvällen. Men nej nej. Jag kom nyss hem från praktikens första dag och ska planera mig in i sängen. Ska praktisera samma tid i morgon med :( Men dagen var trevlig, likaså personalen och jag tror att jag gav ett bra intryck när ruschen kom och jag tog egna initiativ och jobbade i högt tempo. Lite läskigt i början men jag kom snabbt in i tempot. So far, so good!

I morse åkte jag och Sandra till stallet och skulle rida både Mutter och Kingen tillsammans, men Mutter hade en tappsko och hovslagaren skulle ta sig an det senare. Så då blev det att vi bara kunde rida en häst. Men när vi ska ta upp honom så är det proppat i stallgången. Vi tar med oss träns ner till hagen och borstar av lite snabbt. Sen kastar Sassa upp mig på ryggen och så red jag barbacka. Kingen och jag tyckte det var jätte kul. Fast lite nervös var jag dock, för jag red utan sadel och hoppar han till så är risken stor att jag ramlar av. Och vad händer? Jag NÄSTAN ramlar av precis när jag har fattat galopp och så kommer det en hund springandes bakom och skrämde lite. Men jag höll mig kvar :) Så det här var då dagen När Jessica nästan ramlade av kingen, och första dagen på praktiken.

Igår då? Jo jag jobbade och Jennifer, Sassa, Angelica och Daniel tittade förbi. Efter jobbet så hoppade jag och Sassa in i gymmet och skulle träna en stund. Vår "stund" var från 20 över 7 till kvart över 10 haha. Men vi var ganska slappa första timmen, och stretchade sista 45 minuterna. Efter det hoppade vi in i bastun. Jag klarade typ 10 minuter, sen fick jag syrebrist. Vilken finnejävel man är då (inte..)?

Och innan allt det där så fick jag träffa Della, Timothy och deras Alexian för första gången på riktigt. Jag fick till och med hålla i det lilla livet! Hihi leeeskit :) Sen kilade vi ut på en kort promenad till pizzerian för att äta lunch. Allt gåt jätte bra, ända tills vi ska gå. DÅ upptäcker dom att ena däcket på vagnen är punkterat! Men som tur är så har jag en cykelpump som jag ska lämna i morgonbitti. Så då får jag träffa dem igen!



Nu ska jag ta min trötta och onda kropp och hoppa i säng till en film.


På återseende!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback