Måndag, sa du?

Hej hopp. Sitter vid datorn och lyssnar på skön musik, smuttar på mitt goda äppel te och doppar Mocca peppar kakor. Vaknade för en liten stund sen, så det blev sovmorgon för min del i dag. Annars brukar jag vara uppe och iväg vid denna tid. Sandra ringde nyss och vi ska snart åka till stallet. Har märkt att det har blivit en del om stallet  på sisstone. Jag kanske är en liten stall nörd? Who knows.. Men i stallet får jag lugnt och mår bra. Plus att vi ligger i lite hård träning nu. Sen är det ju himla nyttigt att ha en hobby :)

Sen skulle jag behöva städa. JÄTTE mycket städa. Jag har ju skjutit upp det ett tag nu. MEn det är ju soligt och fint så man måste passa på att vara ute (lama ursäkter, jag vet). Men jag har en deadline med att hinna städa iallafall. Dennis, min älskade fina pojkvän fyller hela 22 år på torsdag. Hurra, hurra! Så då vill han ha över familjen och äta smörgåstårta och bara ta det lugnt. Gos, gos och gott, gott med smörgåstårta! Sen vet jag inte om jag drömde, eller om vi snabbt pratade om nytt köksbord och stolar. De som har varit hemma hos oss vet att det är med livet som insats man sätter sig på stolarna höhö. De orkade inte med alla fyllesvin som satt och gungade på dem en gång i tiden när vi hade en del roliga fester här hemma. Men den tiden är över nu. Vårt vilda kollektiv har blivit lugnt och tyst. Ingen gör speciellt mycket liv av sig, förutom på dagtid när vissa pumpar hög musik. Och jag är inte oskyldig :P

Sen, på tal om fester, så var jag, sassa och Jessica S ute på oleary's i lördags. Inte mycket folk alls, men det var hur trevligt som helst att komma ut och ta ett glas vin och snacka skit. Och jag måste nog ha slagit världsrekord i att göra mig i ordning. På under en timme hann jag gå från mjukiskläder och toffs på skallen till att ha tvättat håret, fönat och platt tångat luggen, sminka mig plus att leta fram kläder ur Jessicas garderob, eftersom vi var hos henne och Oleary's idén kom plötsligt. Ganska starkt jobbat att hinna bli klar för "utgång" så snabbt, tycker jag iallafall. Man är ju trots allt *host* tjej *host*. Så  just sånt brukar ta  lite tid.

Men kort och gott; Min helg har varit bra!Och helgens höjdpunkt måste nog vara mitt och Emelies nattliga besök på Sköndals McDrive för en ynka glass en fredag kväll/natt :)

Dags att röra sig ut i solen och pyssla med hästen!

Adjou!


» jenni

ja
du är en stallnörd
men du är den coolaste stallnörden någonsing ;-)

2008-01-21 // 19:26:29

Haha, vilken komplimang :P

2008-01-22 // 08:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback