Were did the storm go..?

God morgon. Eller god middag, kanske? Sitter i köket med en kopp te och nördar på Dennis dator. Försökte få lite mysstämning genom att tända en del ljus, men förgäves. Det är för ljust ute nu så de gör ingen effekt alls. Men de får vara tända ändå.

jag vaknade av att min telefon ringde. Sassa undrade om och när vi skulle till stallet idag. Eftersom de igår varnades för en storm så planerade vi inget. Men nu när vi vaknade så är det bara lite vindar typ. Så vi kan åka ut iallafall, vilket är jätte bra. Jag och Sassa måste ligga i ganska bra nu ett tag fram över. Det är en klubbtävling någon gång i februari nere på blåkulla som vi tänkte åka till. Och ta det som en tränings tävling bara. Sen i mars så är det en lokal tävling där som vi ska starta också. Så från och med nu blir de hård träning för oss och Kingen. Men det blir bara roligt eftersom jag har nya fina läderridstövlar att träna med :) Konstaterade även att min sits blev bättre med dem? Konstigt, men sant. Så det är ungefär det som står på schemat idag.

Igår var vi också i stallet. Vi hade en pysseldag, kan man säga. Vi var där vid 4-halv 5 och började med att kratta och mocka ridhuset. Och det var bara skönt för så fick vi upp värmen i krppen också. Sen halkade vi ner till våra leriga hagar i mörkret och hämtade hästarna. Vi hann borsta och pyssla bra länge innan vi red iväg. Sassa red Mutter en liten stund bara, då han hostade lite, och jag på Kingen och tränade gallopp typ :) Efter att vi hade ridit så var vi helt själva i stallet och tvättade svansar och masserade och skämde bort dem lite. Det var en stor hit! Slutligen lämnade vi stallet klockan 9 haha.

Efter det körde jag hem Sandra till gröndal, åkte hem och duschade oc h sminkade mig lite snabbt. Då kommer Dennis hem och undrar om jag kan köra han och Ante till Oleary´s, vilket jag kunde. Skulle vara nykter ändå och träffa Emelie sen. Så jag kör och lämnar dem, åker till Emelie och kommer på att jag inte kan ringa och säga att jag var utanför. Men precis då så ringer hon. Vi går upp till Sebbe (hennes pojkvän) som har en liten fest. Emelie blev jätte glad över att jag kom upp dit , för hon kände inte någon och hade tråkigt. Så Stapplar jag in och känner typ hela bunten haha. Men det visade sig vara en liten kossa där med en stor ful näsa som bar aväntar på att bli mosad så jag tappade humöret och ville gå. Då får vi den briljanta idén att åka till... McDriven i Sköndal!! YAY McFlurry daim mitt i natten och en mysig biltur i mörkret. Så satt vi där på en parkering och snackade skit och njöt av våra glassar. Runt kvart i 2 ringer Dennis och vill bli hämtad vid Oleary´s, då de stänger 2. Så jag plockade upp dem och sen gick jag hem och sov. Slocknade som en gris.

Nu ska jag slurpra upp det sista i te koppen och sen bege mig mot tåget och plocka upp Sandra.

Ha en trevlig dag!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback