Förr skulle jag inte klara det.

Min telefon är för tillfället ur funktion. Eller inte själva telefonen, utan simkortet. Har beställt abonnemang som antagligen har kommit idag med samma nummer, så då slutar mitt att fungera. Det känns lite lill-jobbigt, men what the hell. Kan nog vara skönt att vara mobillös ett tag. Och skulle det vara något så finns jag ju nere på jobbet. För ett tag sedan skulle den här situationen skrämt och stressat upp mig som aldrig förr. Jag gick ingenstans utan mobilen, hade alltid fullt batteri, svarade alltid. Råkade jag glömma den så åkte jag hem igen bara för att hämta min älskade mobil. "Tänk om någon skulle hända någon eller nått?" Ja då finns det alltid någon annan som vet var eller vem man är med. Idag så kan jag glömma den hemma, batteriet kan dö (vilket händer ganska ofta, orkar aldrig ladda den) och jag kan till och med  bara låta bli att svara om jag inte orkar prata för tillfället! Detta mitt herrskap skulle jag aldrig ens komma på tanken att göra innan.

Vilka problem va? Haha! Nej men det är skrämmande hur beroende man blir av vissa saker. Som tillexempel att finnas tillgänglig för alla 24/7. Det är stress, om inget annat. Men så är dagens samhälle uppbyggt.

Nu måste jag hoppa in i duschen och sen bege mig mot jobbet.


Hajjdo!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback