Mysmysmys

God morgon. Sitter i köket och dricker en stor kopp te och äter lite frukost. Funderar på vad man ska hitta på idag. Jag vill åka ut till stallet, men ångrar mig så fort jag kikar ut genom fönstret. För det snöar. Snö, snö, snö! Go away! Man blir så handikappad i stallet när det är kallt och snö. Det blir sjukt halt plus att man fryser ihjäl och kan inte röra sig. Då tappar man humöret och blir arg på onödiga saker och det brukar sluta med att jag inte rider alls. Så de blir inget stall sålänge det snöar. BLÄ!

Igår var en himla mysig dag. Först åkte jag, Sassa och Della (observera Della utan Alexian) till ikea. Della skulle köpa med en massa saker till hemmet och jag och Sassa kikade på massa saker och längtade till deras korv och pizza moahaha. När ja och Sassa sedan lämnade av Della så åkte vi till vällingby för att hämta Dennis. Och när vi är hemma igen ringer Sassas mamma och säger att ena bilen har gått sönder och att vi ska möta upp henne. Då hade växellådan pajjat på ena Volvon.¨Så då fick vi köra in en grabb till Huddinge eftersom Tuija inte kunde det. Och dit vi skulle var dte inte lätt att hitta till. Vi snurrade runt i säkert en halvtimme 40-minuter innan vi hittade rätt. Och äntligen kunde vi ännu en gång försöka åka hem för att plocka upp Tomie och Kirre för att sedan åka till Della igen och fika, äta och spela massa spel. Sjukt mysigt var det så jag hoppas vi gör om det snart i veckan kanske? :)

Efter det åkte jag och hämtade min trötta mamma från jobbet i trollbäcken typ. Hon hade jobbat från 07:30-22:00 Så hon var sådär lagom pigg. Körde hem henne och efter det körde jag hem Sassus.

Om man bara ska sammanfatta gårdagen så innehöll den en jääkla massa bilåkande, mycket mys och trevligt sällskap. Plus en halvgod kebabrulle :) Hoppas att det kan bli lite lillmysigt idag med kanske?


Nu ska jag dansa sol-dansen.

Adjö



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback