Nära skjuter ingen hare

Länge leve Guitar Hero III :) Jag, Sassa och Daniel har suttit och spelat det i hur många timmar som helst nu och jag kan stolt säga att jag börjar bli duktig. Men nu börjar mina ögon och mitt huvud strejka mot spelet. Så här näst på schemat står det filmtittande. Mysfredag utav bara den!

I morgon så vet jag inte rikigt vad man ska hitta på, förutom att jag är bjuden på middag hos Mats och Ellis. Det ä r nog morgondagens höjdpunkt.

Ja jo juste haha! Jag och Daniel åkte upp till macken för att vi behövde redbull till hans Jägermeister och vad händer? På vägen tillbaka kände jag mig lite för lagom gas-glad. Ett två tre säger Daniel åt mig att sakta ner farten lite. Han misstänkte att bilen bakom som precis körde om en annan bil var en civilpolis. Mycket riktigt! Jag åker så lugnt och fint som man bara kan över de hemska guppen på vallavägen, blinkar in på parkeringen och parkerar sedan. Allt medans bilen nära följer efter. Så jag hinner knappt stänga av bilen och kliva ur föräns en polis stod med brickan i allra högsta hugg. "NOOOO" tänkte jag och såg mitt körkort segla iväg. Och det roliga är att jag inte ens hade det med mig, vilket jag alltid annars har. Och under hela dagen har jag tänkt att jag kommer nog bli stoppad BARA för att jag inte har det med mig. "Kan vi få se ditt körkort, tack?" Jag stammar fram att det ligger uppe i lägenheten precis brevid. Så då blir det korsförhör om vem jag är, var jag bor, vad min mamma heter och när hon är född, när pappa är född och bor (vilket jag inte har den blekaste om), namn och personnummer på ett syskon och bla bla bla. Efter mycket om och men får de fram i telefonen att jag har körkort och då får jag blåsa. Nemas problemas. Sen efter allt så sa han attd et bara var en "vanlig" rutin kontroll. Så jag kunde tillslut andas ut när jag förstog att de inte tänkte ta mitt körkort för fortkörning. Sen frågade dom vad vil skulle göra sen åkte de vidare.

Kan säga att jag aldrig varit så skärrad och skakig som när vi kom in haha. Men en läxa lärd. Jag ska aldrig mer ens åka 52 km på en 50 väg! Och aldrig mer glömma körkortet hemma! No way.

Så tack och adjö för nu.


» jenni

de lyckades med sitt syfte alltså,
att skrämma skiten ur dig =)

2008-03-15 // 23:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback