Smärta

Boom. Min kropp fick en chock igår. Jag jobbade på Stadskällaren och det var nog bland det värsta på länge. 210 gäster, 3 rätters, 5 personal, 1,5 timmar. Så det var ruskigt snabba puckar och hysteriskt tugnt. När man jobbar så där så blir musklera typ bortdomnade efter en stund. Och då ska man INTE göra tabben att sätta sig ner. Ja vet det så väl. Men ack så dum man är. "Bara 5 minuters vilopaus?" Och då smäller det. Dina fötter börjar pulsera, din rygg svider, armarna är som spagetti och du vill bara sätta dig ner och gråta. Och då kommer du på; Allt inför morgondagen ska dukas upp. Det ska möbleras om, putsas beskick och ena med det sjunde. Blä!

Men trots detta så tycker jag om mitt yrke. Alla trevliga människor man jobbar med, alla trevliga gäster, allt. Jag tror att det är jag som är lite för otränad plus lite gnällspik också haha. Men som sagt. Jag älskar mitt yrke.

Idag ska vi fira Jessica som fyllde 22 år i torsdagsch  :) Så jag ska åka förbi henne senare och hjälpa till med förberedelser. Sen jävlar! Då blir det vin för hela slanten. Plus en annan sjukt bra sak till. Vi får hem diskmaskinen idag! Den är så sjukt efterlängtad! Så never, ever att jag diskar igen haha.

Nej nu måste jag ta och fixa i ordning mig och hoppa på min lilla sandrus som sover

Tudilo!


» jenni

diskmaskinsdyrkarna blir bara fler och fler =)

2008-03-29 // 09:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback