Igår, idag.

Hellu. Känner att jag skulle behöva skriva en rad, fast jag vet inte riktigt om vad. Så jag kan ju börja med att berätta om gårdagen, som var ganska kul. Det börjar med att jag vaknar av att Dennis säger något om att ska jag ha skjuts till skolan så ska jag vara klar på 30 min. Så självklart flyger jag upp ur sängen (lat som jag är), kastar upp håret, på med närmsta kläder och sticker iväg. Allt för att slippa gå i kylan haha. Åker iväg till skolan, får en bunt papper som måste göras för att få betyg i vissa ämnen och skriver sedan dryckeskunskaps provet. Hade suttit hela söndagen och pluggat inför det och jag kunde nästan allt :) Det var bara en fråga jag lämnade tom.

Efter provet knatar jag och Sofie ner till Rudan och äter en glass i solen. Vi skulle nämligen se en skolteater där nere också. Teatern var ganska rolig faktiskt, lite flummig såhär :) Knatade till jobbet efter, och mamma, Jenni och Engla kom förbi och fikade. Underbara Engla var lite tjinkig till en början, men blev snart glad efter lite bus och någon enstaka glass.

Åker förbi Della efter jobbet som jag enligt planer skulle skjutsa in till en studentskiva. Väl hemma hos henne så kom vi av någon underlig anledning på att kolla om jag kunde följa med. Och självklart fanns det en biljett över. Så vi race'ar hem, kastar min snabbt in och ut i duschen, på med kläder fixar håret och sticker. Tog bilen eftersom jag ändå skulle vara nykter. Så snabbt som ögat hann jag bli klar för fest.

Men gissa hur länge jag fick leta parkering inne i stan en tisdag kväll då? Tror vi höll på i 40 minuter innan jag gjorde en egen hemmabyggd parkering uppmot en trotoarskant typ. Men jag klarade mig utan böter höhö. Så där sitter jag och iaktar alla människor man känner, och alla andra som bara blir fullare och fullare. Haha det var nästan gruppsex på dansgolvet tillslut! Get a room, ffs!

Vid okänd tid bestämmer vi oss för att åka hem igen. Vi hade lite svårigheter att minnas exakt var vi ställde bilen så vi promenarade på med en chipspåse och en Cafe cooler i högsta hugg som Snygg-Della köpte på 7eleven.

Hela kvällen slutar med att jag är hemma halv 4, pigg och glad. Solen började typ gå upp :) Men jag är vaken och glad nu ändå. Ska snart bege mig mot skolan för en lektion, sedan jobba.

Kanske kommer på något roligare att skriva om sen.

Hajjdo!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback