lyx och lite skitsnack

God kväll.

Kom precis hem från jobbet. Gissa om den här dagen har varit lång? Började jobba 10 i morse, plus att jag hann banka av stallet innan på morgonen. Puh!

Har gjort en kopp te och satt mig i soffan för att somna till en film. Precis när jag sätter mig ner och tar första klunken så känner jag en skön känsla. Jag känner mig avslappnad. Och lite bortskämd, eller vad man kan kalla det. Jo, bortskämd med att kunna sätta mig ner, slappna av och göra ingenting. Det är mycket sällsynt just nu. Det är rena lyxen och jag njuter verkligen av det lilla.

Men jag känner fortfarande att jag vill dra ner på timmarna lite. Vill hinna ha ett liv utöver jobbet. Jag vet att det blir mycket tjat om det här nu på sistone, men det är så jag känner. Och visst, jag väljer ju själv att jobba. Och jag är nöjd med mig själv som ändå pallar trycket. Kan ju meddela att för ett tag sedan hade jag gråtit vid det här laget. Jag hade brytit ihop. Men jag blir starkare och starkare i mig själv för varje dag som går. Och en sak som gör jobbet lite lättare är att jag faktiskt kommer bli rik när jag får lön moahaha! Satt och småräknade lite härom natten. Utan ob och all övertid så kommer jag få sjukt mcyket pengar. Det känns så jävla värt det.. Att få dra ett strå till stacken och tjäna mina egna pengar. Mina egna riktiga pengar.

Ska unna mig en resa till Spanien sen. Med min älskling som för övrigt är där as we speak. Saknar mitt hjärta jätte massa mcyket. Men han kommer ju hem på måndag. Hoppas jag får en fin present då hihi. Hade ju lite problem innan när vi småplanerade lite. Vem skulle ta hand om våra katter? Men nu när bror min bor här så kan ju han ta hand om dem ett par dagar sådär :) Men vi får se hur det blir helt enkelt.

Nu ska jag titta på film. I morgon blir det stallet, sen Globen Horse Show med Emelie igen. Ska bli askul! Vi ska kolla på küren.

Sen kanske systrami hinner slinga mitt hår över en kopp kaffe och massa skitsnack?


Kram!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback