Ångest

Jag börjar få ångest. På riktigt. Eftersom det inte finns jobb till mig, och jag inte kan betala hyran så insåg jag att jag måste hitta en lösning. Lösningen blev att jag fick skriva in mig på Arbetsförmedlingen för att sedan kunna söka a-kassa och eventuellt söka hjälp hos soc för att fixa hyran och ha mat på bordet. Jag har alltid hoppats på att jag ska slippa gå på bidrag. Jag har alltid haft jobb och så. Men nu finner jag ingen annan utväg än att fortsätta söka jobb och söka bidrag. Så min dag har varit mycket flängig. Åkt hit, åkt dit, pratat här, pratat där. Men tack gode gud så förstog alla att jag vill hitta ett jobb nu nu nu och börja jobba på heltid. Det skrev den gulliga damen tilloch med upp i min sammanfattning. Och de blev rätt impade över alla mina jobberfarenheter. "Har jobbat väldigt mycket för att vara i så unga år" skrev hon. Kändes lite bättre då. Och hon trodde inte att det skulle vara så svårt att få ett jobb med dom meriterna pplus att jag har körkort och bil. Men men only time can tell.

Så i morgon ska jag ringa soc. Det ger mig stor ångest. Jag vill verkligen inte det. Jag vill jobba ihop mina egna pengar. Jag vill ha något att göra om dagarna. Bläää!

Hur som haver, hann med att träffa upp Kim och Melina när jag ändå susade runt. Blev en trevlig snabbfika i Handen centrum. Ska byta om nu och åka och kvällsfodra hos Raddan. Hoppar kanske förbi datorn senare.


GE MIG ETT JOBB!!!!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback