Imse vimse spindel, skrämmer Jessica!

Måste berätta om min lilla överaskning idag. Jag fick nog men för livet. Jag har precis mockat klart ute hos RaddanPaddan, sätter mig i bilen och drar åt handbromsen för att jag skulle göra något innan jag susade vidare. Och vad får jag syn på då? Jo en FET, ÄCKLIG, STOOOOOOR SPINDEL precis vid handbromsen. Där jag precis var med min hand! Jag får världens panik, skriker som den lilla flicka jag är och springer ifrån bilen. Snabbt som ögat ringer jag Dennis i ren hysteri och skriker att han minsan måste komma och ta bort den. Det kan ju vara en svart änka för guds skull?! Tårarna kommer när jag samlat lite mod för att göra ett tappert försök att kika på den och göra upp en plan för hur i hellskotta jag ska få ut den. Kom ju på i samma veva som den rörde på sig att den kan ju förflytta sig och försvinna. Och ville jag det?! ALDRIG! Då skulle jag aldrig mer sätta mig i bilen.

Dennis kan ju självklart inte åka ut till min undsättning så jag tar en pappersbit och hoppas att den ska krypa upp på den. Vilket den i och för sig gjorde. Men så skakade jag för mycket på handen så den ramlade ner igen. MER PANIK! Springer bort från bilen igen, samlar mod och går tillbaka. Tar en ny papperbit och gör ett tappert försök. Bingo! Den satt kvar. Så snabba puckar med att springa bort med äcklet och slänger ner den på marken. BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ! Ni förstår nog inte hur fet den var. Haha stackars Dennis var med mig i telefonen under hela tiden medans jag flippar och skriker i min ensamhet :) Lite komiskt måste det ha sett ut, nu i efterhand. Vill lägga till att jag inte dödade den heller. För den var så snabb så den skulle nog hinna äta upp mig först, och det ville jag inte riskera

Snabb som jag var tog jag bild på den för att visa Dennis min människoätande besökare.






Här ligger min äckliga kompis på rygg när jag tappade honom/henne/den/det.

Ignorera för övrigt smutsen på bilden :p

Nej nu är det dags för filmmys


» jenni

FYYYYY FAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNN!!!!!!

2008-10-10 // 21:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback