Oj oj oj... Var ska jag börja?

Okej, nu har jag en del sjuka saker att berätta. Eller sjuka... Whatever, jag har en del att dela med mig av. Here we go!

För det första, jag sitter i vår nya fiiina lägenhet!! Ah! Jag älskar den! Den är perfekt! Och det är lite inbott nu. >Men har sjukt mycket kvar att packa upp. Och det tänkte jag göra idag då jag är hemma från jobbet. Och nu ska jag berätta anledningen.

Vi fick nyklarna i lördags så då flyttade vi in då. Jag jobbade och flyttade samtidigt haha. Hur som haver, vi fick över i princip alla våra saker, lite smågrejer kvar. Katterna flyttade vi över sist av allt. Och gissa om dom blev sura? Ohja! Killer blev nog surast haha. Hur som haver, igår så skulle jag, Dennis och Della åka till Ikea för att shoppa in massa saker till våra nya hem. Då Della inte har någon mobil så ställde jag upp ett fönster så att jag kunde höra när hon ropade. Tänkte inte mer på det förens det hemska hände.

Ett två tre så är Sajko ute och går på fönsterbrädan, som jag inte tänkte på var hal och sluttade neråt. Dennis får syn på han och ska hjälpa han in. Då händer det. Han rasar ner mot asfalten, från tredje våningen innan Dennis hinner få tag på honom. Han skriker, jag får panik och springer ner för att kolla hur det gick. Han är där nere helt chockad, skrikande och sprang in i en buske när han såg mig. Fan, fan, fan var det enda som gick runt i mitt huvud. Ren panik. Dennis kommer ner och hoppar in i buskarna så att jag kan få tag på honom.

Vi går upp, och då märker vi det. Han hoppar omkring på tre ben och har jätte ont. Vi ringer runt helt hysteriskt efter kattbur och efter akut veterinär. Får en tid på Södra djursjukhuset¨på deras akutmottagning, och packar ner Sajko i en flyttkartong. Väl inne så tar det ett tag innan veterinären kommer och tittar på honom. Känner, klämmer, tittar. Jo, tassen var nog bruten. Men var var hans urinblåsa? Hon kände den inte riktigt. Berättade att inre organ lätt går sönder när de faller på höga höjder. FAN! Inte någon operation, tack. Han får inte vara så trasig.

Han får en spruta med lugnande så vi kunde röntga magen och tassen. Och vi fick vänta. Och vänta. Vi var ju helt beredda på att lämna in honom, åka till Ikea, hämta honom senare. Men det var ju en akut. Så det tar tid, kommer in sjukare fall emellan och så vidare. Efter tre och en halv timme konstaterade hon att vår älskling hade brutit benet på två ställen och fått små inre blödningar i lungorna. Så han fick tre sprutor till och vi fick recept på medicin han ska äta i en vecka. Ett smärtstillande och en mot blödningarna.

Så nu ska han ta det lugnt och vara under uppsikt i ett par dagar. Skulle han bli dålig i magen eller hängig så skulle vi åka in igen. Då kan blödningarna blivit större och farliga :(


Så håll tummarna för vår trasiga älskligskatt Sajko att det läker bra nu!





Ska packa upp det sista här nu. Bajj Bajj


» jenni

Uj uj uj vilken jefla start på boendet i nya lägenheten gums!

Men det är klart han blir bra!=)

Det måste han juh!

Hojta bara till så kommer vi på fika sen!

Liten saknar er!

Massa kramar!

2008-09-15 // 08:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback