Smygliftaren

Idag var det då sista dagen för min del att jobba i stallet. Allt flöt på superbra med de nya tjejerna. Vi visade hur vi hade våra rutiner så att allt går snabbt och så vidare. Sen när vi skulle ut och ge morgonhöet så kastar jag på mig en massa Ikeakassar proppade med hö, precis som vanligt. Lägger dock märke till att den ena påsen kändes lite tyngre än vanligt. Jaja, tänkte inte mer på det utan slängde upp den på axeln och knatar ner till hagen. När jag kommer ner dit så ställer jag påsen på marken, och vad ser jag då? Jo ena kissemissen har smygliftat med mig i den tyngre påsen. Haha så där låg den och sov och var alldeles nyvaken med sovgegga i ögonen och allt. Och inte det minsta besvärad över att jag burit iväg henne. Och inte hade hon bråttom med att kliva ur påsen heller. Så jag fick mig ett gott skratt i morse. Och gissa? Jo, jag var duktig och kom på att jag kunde fota det hela. Ska bli bättre på att ha mer bilder i bloggen.







Nu ska jag dricka upp mitt kaffe i höstsolen och hoppa in i duschen. Jobbar lunch på jobbet idag.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback