Hästar, jobb och naglar

Sitter med en kopp te och lyssnar på mysig musik. Har varit ute och frysigt hela dagen! Åkte förbi Emelie på Ekeby idag, fick till och med rida hennes häst ett par varv. Snacka om att jag vant mig vid Raddans små symaskins steg! Vilket steg han hade :) Men Farris var supertrevlig och jag kunde nog fortfarande rida dressyr *skratt*. Saknar Ekeby och ska nog sätta upp lapp i ridhuset och se om någon behöver hjälp? Och om någon som läser vet någon som behöver hjälp så finns jag här :D Ska börja leta en häst som jag kan träna dressyr och mysa i skogen med.

Imorgon ska jag jobba  min förstsa middag/kväll på jobbet. Kommer nog bli superkul. Åh, jag är fortfarande alldeles lyrisk över min nya drömarbetsplats! Tusen stenar har lossnat från mitt hjärta och jag kommer ha en garanterad inkomst varje månad. För er som inte vet så har jag ju bott hemmifrån sen jag var 16 eller 17. Så då gick jag i skolan plus att jag alltid haft en massa extrajobb vid sidan av för att kunna betala hyran och kunna leva. Och det är inte mycket pengar jag har haft att röra mig med varje månad. Så nu är det slut på det!

En annan sak som jag funderat på en massa fram och tillbaka är min framtid. Om jag ska plugga vidare på ånågot eller hoppa på en ny kurs och utbioda sig till något. Och en utbildning som jag funderat på en massa mycket är nagelteknolog. Inte för att sedan jobba med det på heltid (men vem vet) men att kunna ha som extraknäck. Sitta hemma eller åka runt och göra tjusiga naglar på vänner och bekanta. Skulle tycka att det var supermysigt. Plus att jag älskar att pyssla med naglar! Men annars vet jag inte. Har ni några förslag eller ideér på vad man kan utbilda sig till? Har ni n ågra drömmar? Tell me, tell me!



» Sassa

Jaa bli en nagelpillare :D för då kan du fixa mina varannan dag eftersom de går sönder hela tiden och bli rik på kuppen :D puss sakna

2009-02-02 // 23:18:49

Haha, vad rolig du är :) men gör du gelnaglar så stärks dem och går inte sönder lika lätt. Vafan, jag dödar mina i stallet 6 dagar i veckan och de har aldrig gått sönder :)

2009-02-02 // 23:20:54
» jenni

jag röstar garanterat ¨på nagelteknolog=)

Enbart av själviska skäl själklart :-D

2009-02-03 // 09:47:31

Men det kommer kosta :) Material och sånt är inte gratis! Men ska man vara fin så kostar det haha!

2009-02-03 // 10:04:31
» jenni

kosta och kosta. vad är lite pengar systrar emellan ;-p

2009-02-03 // 14:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback