Jag är nog trasig

Iallafall i huvudet. Blev akut sugen på thaimat. iallafall mild sådan. Men inga pengar. Är fortfarande hungrig. Går ut i köket, rotar i alla skåp och lådor. Känner mig lite lat. Hittar äggnudlar. Yes, snart thaimat woho! Hittar dock inget att göra till. Kokar upp nudlarna med buljong. Sugen på vitlök. Slänger i en vitlök. Sugen på stuvad spenat. Tinar spenat, med vitlök. Kryddar, creme fraiche'ar. Blandar allt i en tallrik, på med lite soya.

Voila! En tallrik med uppspydda gröna nudlar (ser det ut som iaf). Tvekade lite på mitt konstverk. Smakar. Och gissa omj det var gott? Super!! Fast inte någon hitt att bjuda på kanske :) Men supergott om man vill ha för mycket vitlök, salt, nudlar och stuvad spenat.


Anyhow. Sitter hemma som ni kanske förstår. Är sjuukt utråkad för ovanlighetens skull. Får se vad som händer sen. Ska städa lite här hemma och lyssna på musik. Måste bedge att jag fasnat för Beyonce's If I were a boy. Hum...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback