Dagen igår, dagen idag.

God morgon. Vet inte riktigt vad jag gör uppe nu?

Igår blev det ingen utemiddag med Dennis. Istället stod jag och Daniel i de kalla 10 minusgraderna med hopp om att vår 740 skulle starta bara vi bytte batteri. Daniels bil är på verkstad så då tänkte han låna vår volvo över helgen. Så vi åker dit och ska byta till vinterdäck och få igång eländet. Med nytt batteri och hoppet uppe så stod vi i nästan 1 och en halv timme och frös. Fyfasiekn jag hade ingen känsel kvar tillslut.

Däcken och batteriet är på plats, vå håller tummarna och startar. Wrooom! Nemas problemas. Åker ner till macken och ska fylla på luft. Plööööh! Den tvärdör. Stressade, sura och sönderfrusna så lackade vi ur, lämnade den för tillfället på macken och åkte till systemet med min bil. När vi kommer tillbaka och ska startkabla så Wroom! Den tokstartar igen :/ Så snabbt som ögat åker vi och lämnar den innan vi blir stående igen. Gissar på glapp någonstans. Men vad vet jag?

Var självklart förbi Raddan igår också. Hon var gaaalet pigg! Gick in i ridhuset och ledde runt henne en stund. Redan där märkte jag hur laddad hon var. Sen var hon skitsur för hingsten red lektion samtidigt. Hingsten går ut, Raddan får spel. Tänker att det kanske blir bättre om jag travar lite? HA! Trodde jag ja. Slänger in en galopp. Bock, bock, studs, studs. Minskar ner till skritt. Då börjar hon trampa och ha sig. När hon blir sådär laddad får man liksom ingen kontakt med henne. Så jag hoppar av och leder henne en stund, leker lite. Inte ens det taggade hon ner av. Så jag gick en bra stund innan vi beslöt oss för att avsluta och gå in igen. Så det kan gå.

Sen åkte vi som sagt till Volvon. Efter det bar det av till Kenny i Hässelby där han hade bjudit över lite människor. Trevligt faktiskt :)


Idag ska vi på familjemiddag hos Dennis farmor och hennes gubbe Calle. Så jag ska snart åka och mocka åt Babbelur och sen åka hem och fixa mig.

That's that for now.


» Malo

Ibland e de grymt frustrerande när man ska försöka sej på att göra nåt me hästen spelar ínte så stor roll vad men hästen... Ja den håller på me nåt helt annat än va en annnan gör! :P

2009-01-23 // 23:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback