Jisses vad obehagligt!

Dagen började mycket bra med en ny telefon som jag tokgillar, uteritt med Sassa och Pernille och sen folkrace ¨på Högstabanan. Men sen, då hände det sjukt obehagliga!

Vi har varit på Högstabanan och kikat när Pernille rejsade. Så när vi åker därifrån så ser vi att hästarna vid Högstastallet springer som idioter i hagarna.

"Det är nog en älg", sa vi i när vi åkte en bit längre fram i låg fart om den skulle komma farandes.
Men ICKE!


Ett två tre ser vi två skenande hästar på vägen, rakt emot oss. Utan ryttare på!!! Vi får panik och jag tänker genast till att vi måste stoppa dom! Det är en obelyst smal 70 sträcka där folk åker fortare än så. Men massa kurvor!

Planerar att ställa mig på tvären, men dom kom så fort så jag ställde mig mitt på vägen, på med varningsblinkers och slet upp dörrarna som mer blokering för dom. Bilen kärringstannar för jag hann inte ens lägga ur växlen haha. Jag och Sassa slänger oss ut och sträcker våra armar så långt vi kunde för att få stopp på dom. Får tag i en varsin, varav den stora som Sassus fångade sprang på tre ben då tyglarna trasslat in sig runt ena frambenet. Dom lugnade snabbt ner och Sussie och Malin kom springandes och tog in dom till stallet. Jag och Sassa skulle åka på jakt efter ryttarna, men dom kom springandes på vägen kort därefter.

HERREGUD! Snacka om att vara rätt människor, vid rätt plats vid rätt tid! Nästan så man blir kristen.

Men gud så läskigt det var. Usch! Tänk på vad som skulle kunna hända om det
var någon annan en oss som kom i full rulle! Vi körde ändå mycket långsamt.

Jisses.

Men allt gick bra iallafall, tur det! Slänger in några bilder från dagen iaf.










Jag älskar min häst!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback