Nära-döden-upplevelse

Igår var en sjuk dag. Vill bara sudda ut den.Började med att jag försov mig. Fine, det är väl inte hela världen, men jäävligt irriterande. Sedan under frukosten blir det strömavbrott på heeela Almåsa. Bra, bara att sätta igång att diska för hand efter 45 personer. KUL. Någon timme senare så var strömmen igång igen. Men sen på kvällen hände det läskigaste jag någonsin varit med om. Usch jag kommer nog inte våga köra min bil igen!



Har lämnat Jonas i Enköping och är på väg hem. Ligger i 110 på motorvägen. bilen brjar bete sig konstigt, liksom åka åt sidorna lite. Konstigt, det blåste inget och jag höll ratten blixtstilla. Strax efter så börjar den hoppa, precis som när man åker på de där vita markeringarna. Sen small det!

Vänster bakdäck exploderade, av ingen anledning alls! Så i samband med det så tappar jag styrningen och sladdar runt på båda körfälten och folk tutade och väjjde för mig. Är påväg rakt it i räcket på en BRO (!) och ser mig själv åka ut i vattnet och drunkna först. Får panik och tänker att jag vill inte . Bromsar och väjer så mycket jag kan åt andra hållet. Tog ett tag innan bilen bytte riktning. Så är jag påväg in i andra räcket! "Jag vill inte dö, jag vill inte dö" är mina enda tankar. Där får jag storpanik och tokbromsar och svänger igen. Bilen får kärringstopp sen och ca 30 cm ifrån räcket blir bilen stillastående.

30 centimeter! Blir sittandes en stund tills jag upptäcker att halva bilen står ute på körfältet så jag startar bilen igen och ställer den bättre innanför väggrenen. Rasar ut i bilen, kan knappt gå på benen som bara viker sig,letar fram varningstriangel och ringer efter hjälp. Och där kommer chocken. Sätter mig på marken (är kvar på bron, motorvägen) tänder en cigg och börjar gråta och hyperventilera. Ringer Assistance och allt jag kunde få fram var "jag behöver hjälp. Snälla jag behöver hjälp" mellan paniken. Usch. Men när jag sitter där så stannar det en bil och ut kommer ett äldre par som frågar vad som hade hänt och så hjälpte dom mig in i deras bil där jag fick en loka och snytpapper. Damen sa att jag hade änglavakt också. Kanske? Fatta vad som skulle kunnat hänt?!?! Jag sitter bara och skakar. Sen kommer polisen fram och så pratade dom med mig tills bärgaren kom.

Sen åkte min bil tillbaka till Enköping eftersom det var närmaste Mitsubishicenter där. Och jag fick skjuts bort från motorvägen. Sen kom världens bästa Daniel och hämtade en chockad Jessica.

Polisen sa att det ska typ inte kunna hända med mina däck, dom är såpass nya.

Aja, nu är jag utan bil i helgen och måste åka tillbaka till Enköping nästa vecka för att hämta den sen. Och åka över den läskiga bron igen. Usch, jag vill inte.


You scared the crap out of me...


Men jag mår bra, ingen blev skadad återigen och det är allt som räknas.


» jenni

viktigast är att du är ok! =)

2009-07-11 // 13:09:51

gumman då..! Shit va läskigt.... Måste ha varit hemskt för dig! :(

Tänker på dig! Kramar i massor!

2009-07-11 // 13:13:26

svara gärna på vem bär den bäst på min blogg:)

ha en bra dag.

2009-07-11 // 13:18:25
» carro

åå va snygg blogg du har:D



Allt bra med dig idag?



Kram

2009-07-11 // 13:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback