Snor och lite till

Jag är så snorig! Usch, ni förstår nog inte hur snorig jag är :( Min hjärna är typ överfylld. Blää. Och nyser gör jag hela tiden.

Anyhow, haft en lång men bra dag. Varit på Dåntorp med Jessica, åkte och hämtade Sassa som följde med till Dalila och hjälpte mig där. Sen åkte vi till Jenni och Engla och fikade och pratade strunt. Snabbvisit förbi Mats och Ellis och lämnade lite utav mina pengar i säkerhet (oekonomisk som jag är) och sen förbi Daniel på en kopp te och en film. Och nu, slutligen sitter jag hemma med Dennis och Jonas. Vill man så kan man hinna med galet mycket på en dag.

På tal om Dalila då. Vi skrittade bara idag. Fram och tillbaka på travbanan. Och gjorde en massa volter. Upptäckte ett litet problem nämligen. Påväg från stallet tar det emot, men hon kan slappna av och lunka på. Men när vi vänder och ska gå hem, ja, då spänner hon sig, stressar upp sig och rusar iväg. Försökte vända, men då blev hon som en hal banan. Så då gick vi fram och tillbaka, fram och tillbaka, volta, volta tills hon tillslut kunde slappna av, bli mjuk och följsam, lydig och kunde gå hem. Men det var jobbigt för henne. men det släppte så jag var mycket nöjd.

I morgon så står en del på schemat igen. Rida, luncha hästarna, åka till jobbet och räkna av porslin och glas, hem och äta, och eventuellt gå på bio med Zabine och Daniel. Så hinner man nog klämma in något där emellan :)


Nu orkar jag inte sitta uppe mer, sängen ropar! Tjipp.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback