Vårstädning av, ja... allt?

Jisses vilket vårrus jag har haft i kroppen. Varit i stallet heeela dagen och fixat. Började med att smörja upp alla träns, byta till ett annat vardagsträns, hittade westernträns och pysslade om all utrustning. När jag skulle hänga in allt såg jag att skåpet var smutsigt. Så ut med allt på golvet och gjorde rent. Passade då på att rensa ur skåpet också på en massa bråte och onödiga ting :) Så när det var rent och fint så var det dags att motionera djuren Skrittade ett varv på banan sen släppte jag Lila i galopp eftersom hon var barnsligt pigg igår. Och springa fort, det kan hon :) Sen lekte vi seriösa leken på volten också där Dalila inte alls ville vara med. Kastade bogarna både till höger och vänster. Ett stort plus i kanten är att hennes högergalopp är hur fin som helst nu! Lite mer muskler och ork så kan vi snart samla ihop den till pirruetter haha.

Efter motionen skulle jag och Pernille vårstäda hästarna. Så´fram med schampot och bli blöt. Saknades dock en lång vattenslang, men jag improviserade med en kort snutt som fick duga. Men gissa om dom blev fina sen? Svar ja! Kan gissa på att de letade upp den dammigaste högen i hagen sen och rullade. We'll see.

Åkte och handlade på Willy's efter en heldag i stallet. Min plan var också att storstäda här hemma men batterierna i mig tog slut nu tror jag. Ska ta en kopp te på balkongen och se om jag får mer krafter.

Nu blev det ett halvlångt inlägg, hoppas ni orkade läsa :)



» lisa

Vill du hitta en ny blogg att läsa? :) Läs min! Jag skriver om mitt liv, musiken jag gillar, sakerna jag shoppar m.m Bloggen är fylld med bilder på mej och massor av annat! Både skratt och gråt får ni dela med mej i min blogg! Puss :)

2009-05-16 // 21:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback