Särskola i skogarna

Hej hopp.

Dags för att skriva en rad kanske? Kom precis hem från handen/brandbergen. Var och lekte med min fina Sassa igår och tog ett par drinkar. Massa trevligt. Var även ut emed min lilla pålla igår. HAHAHAHA är allt jag kan säga såhär i efterhand. Jisses. Vi lyckades med allt förutom att ramla av, vilket även det var toknära.

*Möta två älgar på för tok för nära avstånd. CHECK
*Få panik över älgarna (älgfobi) och skrika i skogen, smitta paniken på hästen som hoppar omkring. CHECK
*klaffsa runt i massa sankmark och bli jäättejätteblöt. CHECK
*Försöka få över hysterisk häst över ett vattenfyllt dike i över 30 min. CHECK
*Få fet, hysterisk häst rakt på vänsterfoten i försöket att få henne över dike. CHECK
*Tappa känseln i foten. CHECK
*Bli lurad av bushäst som kröp under ett nedfallet träd som jag får i knät och håller på att åka av, men biter strongt ihop och sitter kvar, med trädet i knät medans hästen springer upp i skogen som en mupp. CHECK
*Komma hem allt som allt efter 3,5 timmars tur i skogen med halvt bruten fot, blåmärken och skrapsår på lår, toktrött, tokskitig häst och helt slut själv. CHECKCHECK

Men visst Pernille, det hör vi om snart igen? Haha!

Ska snart ta och svida om och åka ut till stallet igen. Ska nog bara rida lite på volten och känna igenom henne. Hon lär vara ganska slut sen igår, lilla plutthästen. Annars idag blir det bara chillpill tror jag. Filmmys här hemma med en fruktsallad kanske?





... oh ja min groda ska få börja med ridsport.

HELVETE heller asg

2009-11-09 // 12:51:07

vad gjorde plille då medans du lekte med hästen???

2009-11-09 // 18:00:39

Du missade en grej på listan... Vad händer om man släpper lös den lilla vita i tron på att hon ska stå kvar o käka?! ;)

2009-11-09 // 21:36:21

host kan detta vara en lösning?

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article6080159.ab

2009-11-10 // 10:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback