Aj löv maj horsie!

Oh vilken mysig morgon/förmiddag jag har haft! Åkte till stallet vid 9-snåret och fixade alla stallsysslor. Plockade in lille hästen som fan lyckas med det mest omöjliga hela tiden. Som idag, då kom hon in med en stoooor sten (minst en decimeter i diameter) som hon lyckats pricka in under hoven så att den preciiiis fastnade med skon. Ajaj tänkte jag. Tog fram en hammare och fick banka bort den. Jisses vad den satt fast. Men ingen skada skedd.

Pysslade om henne, sen begav vi oss ut på egna äventyr för omväxlings skull. Red ner till de gula fina stubbåkrarna vid Dalarövägen och jobbade mycket i trav och en del galopp. Hon var ganska pigg och stark idag och drog hela tiden hem mot de gnäggande hästarna. Men hon skötte sig fint annars. Svettig blev hon haha. Toktant.

Nu ska jag precis åka till jobbet. Jobbar med bästa Simon idag, vem mer vet jag inte än. Kommer nog bli en kul kväll hur som!

Tjipp!


Dags för lite nya bilder?




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback