kvällsbabbel

God kväller.

Sitter nermyst i soffan och njuter. Varit full jäkla fart de senaste dagarna. Jag blir stressad av att ha noll planer så jag flänger runt och hittar på tusen andra onödiga saker att göra haha. Men idag har jag varit i stallet nästan hela dagen. Åkte dit iförmiddags med Sass. Red på volten för första gången och hon var avslappnad och fin. Lite väl taggad, men fin. Blev lättare joggingpass där nere under tiden Sassa rensade bort stora stenar. Fixade hästen sen släppte vi ut dom i hagen ogen och fortsatte rensa volten. Sjukt bra när vi var klara. Därefter bar det av till Dåntorp där vi mötte upp världens näst coolaste Jessica som gled omkring i sin bil hihi. Premiärtur för henne sen hon tog kortet :)

Åkte sedan tillbaka till stallet igen och tog ut Dalila på en liten tur till på volten med Pernille och Totte. Ojojoj vad laddad hon var. Och fulade sig genom att försöka sticka i galoppen. Herregud säger jag bara. Tur att jag red igen. Nu har jag ett projekt iaf. Rida igenom hennes dumheter. Ska även försöka få ner henne i vikt eftersom hon är aningens för tjock. Så med Sassas hjälp ska jag försöka få henne att gå 2 pass per dag iaf 2-3 dagar. Alltså ett lunkapass i skogen och ett träningspass på volt/åker/skog eller vad det nu blir. Få lite fart på hennes kondis med. Kommer bli bra.

Nu ska jag sluta skriva om hästar. Hälften läser väl knappt ens halva texten haha.

God natt!



» S

mina ögon blöder! EN VÄGG AV TEXT!

2009-09-04 // 00:13:47

Du bara gnäller Simon! :D

2009-09-04 // 09:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback