Så man blir mörkrädd!

Nu blir jag mörkrädd! Får man ens rida på pelham utan varken delta, dubbla tyglar eller kindkedja? Utan alltså bar pelham, med enkel tygel fäst i nedre ringen?


Ajaj säger jag..!

Ska fixa inzoomad bild, utan att hänga ut någon. Mest nyfiken på om man får det. Jag googlade och fick svar ur TR:

http://www.gymkhana.nu/kommitte/bettreglerSverige.htm

Nedan beskrivna och avbildade bett är tillåtna. Inga andra varianter eller kombinationer är tillåtna. Avbildade bett är överdragna med gummi eller läder är även godkända. Till betten på bilderna 1 och 8 ska alltid deltatygel (enligt bild 2) och kindkedja användas.

Kindkedja ska även användas till bett 1, 8 och 9.
Pessoabett får användas med eller utan delta.
Pessoabett med endast en nedre ring får även användas.

 

Bild 1, 8 och 9 är pelham.. kolla länken.

 

 

Vet någon bättre så skriv gärna!



vad jag vet får man inte rida utan kindkedja på tävling men utan delta eller dubbla tyglar får man på häst vad jag vet. Sedan vad folk gör för knasigheter hemma vet ju ingen:S

2010-04-08 // 20:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback