Modefluga?

Är det någon mer än jag som lagt märke till att remontgrimman har kommit tillbaka i hästmodet? Har lagt märke till det ett tag, funderar själv på att testa Dalila på en, inte för modet utan för funktionen. Men nu de senaste dagarna när jag kollat på olika tävlingar på tv, läst tidningar och surfat ser jag den mer och mer. Lite smygandes sådär. De flesta tycker att den är ful, och använder den inte av den anledningen. Jag tycker inte heller den är så smickrande på alla hästar, men om den fyller en bra funktion, ger mindre tryck på kindtänderna, behövs inte dras åt som engelska och achennosgrimmorna, vilket gör att de små söta djuren kan röra käkarna på ett annat sätt. Jag ska som sagt se om jag kan låna en och testa hur Dalila reagerar. Finns olika anledningar till det. Men att testa skadar ju inte? Jag hoppas att det blir någon skillnad, och om den funkar bättre så struntar jag i hur ful den är. Man ska ju inte bara gå efter skönhet och mode när det gäller våra djur, som dessutom inte kan tala om när något är fel/obehagligt.

Vad har ni för nosgrimmor, och varför?


Nog om det. Hade iallafall en supermysig långritt med min gammla klasskompis Emelie Jansson och hennes 6åriga pålla. Det var hur roligt som helst och inget konstigt fast vi inte har träffats sedan 9an :D Red ner till jordbro gravfält, upp till västerhaninge och sedan genom rondellen ner mot Dalarö/österhaninge igen. 2 timmar i solen blev det men 2 jätteduktiga hästar! Ska lätt göras om snart igen.



Emelie och hennes Pärla :)


Begagnad bild på mig och min plutta



SV: tack så jätte mycket! :D

2010-04-04 // 22:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback