hjärnskakning 2.0

Hej hopp.

Nu har det hänt saker ska jag berätta. I fredags när jag skulle ut och bara mysa med min älskade lilla häst så hände det en liten olycka. Vi skrittade runt travbanan pigga och glada och skulle sedan avsluta lite lätt på travbanan. Då blev Dalila tokrädd för något och smällde upp sitt huvud på mitt ansikte samtidigt som hon halvt reste sig och gjorde en helvändning. Jag satt kvar, men kastade mig av när jag fått stopp på henne eftersom det ringde något otroligt högt i huvudet plus att jag inte hade känsel i underkäken och kände att det kom massa blod ur munnen på mig. Så jag sätter mig på huk och spottar ur blodet, kollar min näsa så den är hel plus att alla mina tänder sitter kvar. Allt var i sin ordning förutom att jag hade bitit mig i läppen, därav allt blod. JAg blir sittandes en stund av yrsel och illamående innan jag vinglar tillbaka mot stallet och parkerar in dalila i boxen. Ringer min stackars chef och gråter att jag inte kan jobba. Haha tur att man till och med i chock tänker på jobbet? :D

Åker hem och l'gger mig på soffan och mår som ett as. Bestämmer mig sedan att lyssna på läkarnas råd och åka in till akuten. Snälla Emelie hämtar mig så rullar vi in för att utesluta eventuella blödningar man kan få i huvudet av kraftigare slag. Men allt verkade lungt så vid 2 tiden på natten åker vi hem igen.

Mår sisådär nu. Småont i huvudet fram och tillbaka, balansen spelar mig spratt mellan varven osv. Men annas mår jag bra. Dalila mår också bra såklart. Ska undvika att rida på ett par dagar, får se hur det går? Men det blir på med gougetygel vare sig jag bara ska skritta ut eller rida ordentligt ett tag nu så det inte blir en favorit i repris.

nog om det, ska snart åka och jobba. Skulle kanske behövt vila idag med, men ingen kunde ta mitt pass så jag hoppar in och tar det lungt iaf.  Sen blir det filmmys och köra lite med pöjken min haha.

-hjärtat kan jag få te?
-babe, kan jag få massage? Jag har ont..
-kubbe, kan jag få lite mat? jag ska ju inte anstränga mig :D


Oh, loves it!


Tokiga lilla häst <3



» jenni

det där jag sa om att min dotter ska få börja med ridsport...



I TAAAAAAAAAAAAAKE IT BAAAAAAAAAAAAAACK!!!!

2010-08-22 // 17:34:07

SV: det är lugnt :) Och det är bara att säga till om du vill ha hjälp med henne. Jag har inge bättre för mig om dagarna och jag kan gå promenader med henne eller bara skritta en sväng eller något om du vill. Jag är som sagt väldigt orädd av mig på så vis :)



Och visst är det skönt att de går så bra ihop, hero och dalila :)

2010-08-22 // 17:48:11

SV: haha, ja visst var den bra :) Och mamma sa att hon skulle fundera på saken. som tur är så är hon inte så svårflirtad ;D

2010-08-22 // 21:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback