fishie!

God morgon.

Åh vad skönt det är att bara ta det lugnt ibland. Första morgonen på länge där jag ligger kvar hemma och bara slappar. Jag har legat i soffan och jäst sen kl halv 8 :) En kopp te, nöt och frukt mix och mysig musik. Gillas! Ska passa på att slappna av lite medans jag kan, för snart är det full fart med jobb, stall och allt runt omkring igen. Har ju haft långledigt = lör,sön,mån,tis. Så imorgon blir det full fart igen. nästa lediga dag blir nästa vecka nån gång.

Hemma böjar det bli superfint! Vet inte om jag sa det innan, men vi köpte även ett akvarie haha. Eller Kubbe tjatade, och jag gick med på det om jag fick välja en cool fisk. Synd bara att de coola fiskarna jag ville ha krävde en hel bassäng då de blev en halvmeter stora haha. Vi får se vad det blir för fiskar. Ska inreda akvariet imorgon är tanken.

Ska snart ut till min älskade lilla häst. De senaste dagarna har jag spenderat extra mycket tid med henne från marken och umgåts. det är så lätt att glömma attd e behöver den sociala biten också! Så vi har badat, betat, busat och lydnadstränat i rundcorallen och ridit också såklart. Idag ska Helen från jobbet komma ut och hälsa på oss, får se vad vi hittar på då. Annars är Dalila fortfarande inte rikigt sig själv ännu. Hon är pigg och allert men lite för nervig fortfarande och blir arg nu när vi ska börja kräva lite mer av henne. Älskade ston va? :) Blir nog bra när hennes kompis Lola kommer tillbaka från betet sen,så hon får umgås och busa i hagen.

Well well, nu ska jag vila en stund till och sen bee mig mot stallet.

Vill ju ha!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback