why, oh why?

Tänk att det alltid ska finnas folk som är så missundsamma? Kommentera minsta grej, påpeka, ifrågasätta... Som det här med att vi förhoppningsvis får adoptera Leo. Direkt får jag höra från alla håll om "vet du vad det kostar? Har du verkligen tid? Han är stor, tänk på det. Kan du ta hand om en hund?" Vafan! Jag råkar ha levt med hundar i hela mitt liv, jag vet precis vad det innebär. Anledningen till att min änglahund Tuva inte bodde med mig, utan hos min mamma var enkel; det var svårt att flytta på en gammal hund. Jag fick henne när jag var 10 år, alltså bodde hos mamma. Sen när jag var 18, och tuva var 10 så försökte jag flytta med henne till mig och Dennis. Men hon trivdes inte, utan började matvägra osv. Hon var ju van att bo hos mamma, med samma möbler, dofter, katter och allt. Så det är enda anledningen. Så ja, jag vet exakt vad det innebär. Och Kubbe med för all del.

Det är ju inte så att vi kom på det här igår, utan vi har diskuterat fram och tillbaka och kom fram till att adoptera en lite äldre hund eftersom det var svårt att lösa semester så vi kunde vara hemma med en valp hela dagarna. Men Leo kommer ifrån en mycket seriös uppfödare, som gör det här seriöst. Han är röntgad, mentaltestad och hela paketet. Fullt frisk med ett otroligt bra psyke. Spårtränad, utställd med placeringar och vinster. En kanonkille.

Vi längtar efter vårt lilla tillskott i familjen så vi spricker. Han är så välkommen så.

Tråkigt bara när man alltid får höra negativa saker.
Men det skiter vi i!




» jenni

fuck em all! :D



2010-12-03 // 12:10:53
» Tette

Känner mig lite träffad här ;) Men det var absolut inte meningen! Trodde verkligen att ni jobbade jämt, låter ju lite som det :) Å då e d ju svårt att få tid :) Jag tycker att det ska bli jättekul med en till vovve i stallet som Buz kan leka med och som sagt, han är verkligen vacker! Kram kram

2010-12-03 // 17:54:26

Ja det gäller att inte missförstå varann!! Hur som håller jag i princip med dig, det är alltför lätt att "råka" döma och slänga ur sig nån komentar som kanske sårar oerhört! Tror man ska försöka syna sig själv lite och fundera på varför man känner ett behov av att komentera andras liv (för det har man ju ibland) har man bara tråkigt, eller är man avundsjuk kanske? Nu är det här ingen pekpinne till någon, jag bara spånar i största allmänhet!!

2010-12-03 // 21:46:23
» anita

Gumman Min!!DU och KUBBE VET att NI ÄR DE BÄSTA ATT ÄLSKA och VÅRDA ERA DJUR!!! Bry ER INTE om negativa ord!! ..det är bara osunt att förgifta andras GLÄDJE!!

Puss MAMMA Lina & alla 6 katterna och snart en Vovve till ;)

2010-12-04 // 03:26:57

Trist att du tolkade det som om jag är missunsam.

Trodde du kunde mig bättre.

2010-12-05 // 21:02:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback