Jag har en åsnebäver!

Hej hopp.

Har varit hemma från jobbet idag. Mådde kasst imorse med feber och huvudvärk of the year. Bläää. Men nu mår jag skapligt. Har passat på att sova ut imorse, småplocka här hemma och åka förbi Dalila och se om hon blev tokarg över gårdagens pimpning av boxen. Åkte förbi Monica igår och fick lite hönsnät och halm. För visst har jag berättat om hur Dalila saboterat boxen? Nu är det ändring på det! Tette och jag hjälptes åt att designa om heeela boxen med en massa meter hönsnät så att hon inte kan tugga i sig mer. Hängde även upp höt i hönät så att hon ska ta längre tid på sig att äta. Hon är ju ett matvrak och kastar i sig maten annars... Ska även hänga upp två hönät med halm i hagen så pållarna får pilla på det istället för träden.

Har varit duktig och tagit före och efterbilder, så här är dom:

Före


Observera att listerna runt fönstret är kvar...


Lite småtuggat bara..



Efter Dalilas demolering:


Lite mer tuggat, och massa hönsnät.





Var är listerna..?


Nät all over. Och ja, gallret var provisoriskt uppknytet. Sitter som berg nu.
(hon avancerade och tuggade på utsidan av boxen plus allt annat)


Mer näääät.


Ja, såhär ser det ut. Ska ta kort på stackars hagen nästa gång. Jisses... Jag hoppas verkligen att hon slutar någon gång. Dte värtsa är att det smittar ju, så¨nästan alla andra pållar har börjat nu. Undrar mest hur bra det är för hennes mage och tänder?


Finns det någon där ute som haft liknande problem eller känner någon? HAr ni några förslag på vad mer man kan göra?



Wee ja de känns ju riktigt bra.



Määäh :O du va ju så duuuuktig ju! Trodde du verkligen skulle grejja de helt!

Men du får ta nya tag igen sen! :-)

2010-02-12 // 21:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback