Så är det!

Visst är det typiskt att man blir sjuk nu precis när jag börjat på ett nytt jobb, och inte innan när jag drällde hemma som arbetslös? Mitt i prick, verkligen! Snark..

Ja, jag sitter då hemma och snorar, ont och svullen i halsen, feber till och från och snurrig i huvudet. HAr legat inne och vilat hela helgen iallafall, så jag blir bra i veckan och kan jobba! Ska även vara ute hos min älskade häst en massa. Kan snabbt förklara lite kring medryttare och så eftersom en del undrat.

Jo, jag fick ju skaffa medryttare på Dalila eftersom jag blev arbetslös. Arbetslös=noll inkomst. Så jag behövde ekonomisk hjälp. HIttade min första för ett tag sedan - Sofie. Hon rider 1-2 ggr i veckan, beroende på sitt arbete och det funkar superbra! Och nu har jag precis hittat en andra - Erica, som rider 3-4 dagar i veckan och hjälper mig med stallhyran. Det leder ju till att jag för tillfället får väldigt få dagar att rida själv, men jag får ju behålla pållan min. Och nu har jag ju ett jobb, men kommer inte sparka dom. Nu i början för att jag ska kunna få in nya rutiner i livet så kan det vara skönt att få lite extra hjälp. Men tillslut så blir det ett par dagar var för dem.

Mitt allt

Dalila trivs verkligen med båda och är nöjd och glad so far! Skulle hon visa minsta tecken på stress eller nedstämdhet så är det ju självklart att jag ser till att hon blir glad igen! Hon är mitt allt, inget ska få henne att må dåligt.

Men så ligger det till. Hur som, ska snart åka ut till stallet med Kubbe och plocka in alla de små djuren. Ska passa på att pussa massa på Lilisen och ge henne en morot extra. Sen ska jag hem och pussa på min fina, fina Kubbe och somna till en film. En ny, spännande arbetsdag står ju på schemat imorgon!



Peace out!



Och så va dom små liven redan inplockade :P

2010-01-25 // 14:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback