Lite ditt, lite datt, igen.

God morgon! Nu har jag lite uppdateringar att skriva om, bra va? :)

Som ni såg på inlägget nedan så har snön börjat spåra och gjorde sönder "förtaket" till stallet. Ser så tomt ut nu när det är helt borta. Skräpsnö! Tur att stora taken över stallet inte har rasat! Men det är ju som man säger; allt var bättre förr! Tacka vet jag för gamla stallbyggnader asom håller, nokia 3310 och volvo 740. Håller ni inte med? :)

En annan sak som hänt är att Monicas ponnylycka Menja är sjuk. Hon har haft magbesvär sen i lördags och haft frossa och grejjs. Så igår hjälpte jag Monica att hämta ett släp och körde Menja in till Stavkliniken. De undersökte, tog blodprover, satte dropp, grävde både fram och bak på henne och hon var sååå duktig! Men de hittade inga fel där så Monica fick ringa hästambulansen som kom och hämtade Menja i Stav och körde henne till Uppsala där hon kunde få observation under natten och mer provtagningar. Läget just nu vet jag inte, veterinärerna hade inte hört av sig ännu, så det kan man ju ta som ett bra tecken. Men om lilla M blir inlagd där så får Monicans andra islänning sova över hos våra pållar på Herrhagen, då hon inte ska stå själv hemma hos Monica. Tänk att det finns så fina människor som Tette? Helt otroligt.

Nog om det. Just nu sitter jag på jobbet i min ensamhet. Japp, på jobbet. "Trevligt lov, vi ses vecka 10" betydde tydligen att jag skulle jobba 3 timmar varje dag under sportlovet. Fick samtal om det igår när vi stod på kliniken. Så jag tog med min älskade bärbara och passar på att leta nya jobb som tidsfördriv. Ska även gå och småpyssla i fritidsrummen och städa lite sen. Tråkigt dock att det inte är några barn här. Bara jag och de evetuella skolspökena. YAY! Not...

Nu ska jag finslipa mitt CV. Lite stressad över det här med jobb nu. Knappt en månad kvar sen står jag där igen. Utan jobb.



God, give me a break!


Vill ha vår så jag och Pörnille kan ge oss ut på knasiga upptåg!

Haha sekunden efter den här bilden togs slog jag huvudet i ett nedfallet träd och höll på att åka av. Att jag aldrig lär mig att man ska ha ögonen på "vägen" och inte på telefonen :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback