RallyJessica?

PHU!

Vilken jädrans dag. Började med att köra Carro till sitt stall imorse, då hon sov kvar här inatt. Sen bar det av till jobbet och jobba och fixa en massa saker. Duktig duktig. Kl 16 hämtar jag min fina pöjk på sitt jobb, åker hem och vi gör rent till fiskarna. Sen svida om och ut i regnet till min lilla ögonsten. på schemat stod dressyrträning med Lisbet igen. Hon red även Dalila igår, men hon gick som en kratta. Riktigt katastof! Så hon försökte rida igenom det som Dalila mest bråkade om, vilket var att Dalila skulle springa och slita i bettet, huvudet bokstavligen RAKT UPP så hon knappt såg var hon satte hovarna. Gick helt okej tillslut när hon gav med sig. Så Lisbettan kom ut idag med och jobbade igenom henne med en bra start iaf. Hur mjuk, följsam och lyhörd som helst. Så himla kul att se! Dalila kämpade på bra i regnet (ja vi red i pissregnet haha) och var huur fin som helst. Finfina halter med endast säte och liite lite röst. Jättebra övergångar och skänkelvikningar. Åh hon gör mig så stolt, min fina fina häst!

Ja men juste, nog om det. Sen åkte jag hem och jag har hunnit diska en massa disk, plocka undan och i ordning, dammsugit, torkat golv och dammat av. Och tvättat 2 maskiner tvätt. Hejja hejja! Full jädra rulle var det va? Yepp.

Imorgon ska jag rida på morgonen, sen pyssla lite hemma och efter det jobba stängning. Ska jaga efter ridhuskort också. Börjar bli dags nu när marken fryser vissa dagar. Och så var det faktiskt inte så kul att rida i regnet.

Nu ska jag mysa ner i mitt rena hem och kolla på Forest Gump <3 Finns det någon mysigare film?

Kom igen nu med, filmtips tages tacksamt emot!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback