Intensivträning

I förrgår hade jag min gamla tränare Lisbet Brimark ute i stallet. Hon fick jobba igenom Dalila lite och känna efter vad som behöver jobbas mest på och lägga iupp en plan. Hon Gillade Dalila, vilket var kul! Hon blev en massa engagerad och tycker att nu jäävlar lägger vi 3 månader intensiv så kommer det blir bra. Och jag kan säga att jag aaaaaldrig sett Dalila så fin som när hon red. Nevör! HOHO vad nöjd ägare jag var då haha.

Men igår tränade jag med hjälp av Sassa på de saker hon sa att vi skulle träna. Fick i hemläxa att träna tydliga halvhalter, skritt och ytravövergångar och halter utan att hon ska tjafsa, slänga ut ett bakben eller dra upp huvudet. Låter kanske ganska lätt, men inte på Dalila. Men hon gick som en klocka igår och var med på minsta lilla jag bad om! Underbar känsla. Såå lyhörd har hon nog aldrig varit heller. Inget tjafs, inget strul. Äslakde lilla häst. Så nu i veckan ska jag forstätta träna på det här så kör vi lektion på söndag och måndag förhoppninsvis.

Taggad!! NU ska jag åka och mysa och borta pållan extrafin och sen träna på det här ute i skogen kanske? Eller i ridhuset. Får se helt enkelt :)



Vilken häärlig häst du verkar ha! :D



Mvh Sisterhood - En dressyr/hoppryttares & en bartenders vardagsblogg..

2010-09-06 // 20:55:22

Vilken häärlig häst du verkar ha! :D



Mvh Sisterhood - En dressyr/hoppryttares & en bartenders vardagsblogg..

2010-09-06 // 20:55:23

Glöm bara inte bort eftergifterna (:

2010-09-06 // 21:55:20

Eftergifterna???

2010-09-11 // 02:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback