Lägg er inte i.

Hej hopp. Har såklart varit uppe och farit sen kl 7 imorse. Vore konstigt om jag inte hade? Haha. Var och släppte ut hästarna imorse, och nu sitter jag hemma och laddar upp inför jobbet lite senare. Imorgon är jag ledig från jobb och häst, förutom en fodring. Ska bli skönt att ligga i soffan med en kopp te och en bra film och bara mysa i min ensamhet. Eller så får jag panik av att vara ledig och hittar på en miljon saker istället :) Återstår att se.

På hästfronten har det gått superbra med hemläxan. Red ett ordentligt pass igår och sjuhelsike vad bra hon gick tillslut. Sassa stod och jublade haha. Vi fick till klockrena halter både från skritt och trav. Kändes som om man satt på en miljon haha. Hon är så rolig Dalila, för när hon verkligen anstränger sig och arbetar rätt är det som en helt annan häst. Och hon blir så nöjd med sig själv, det är det roligaste. Man ser att hon gillar att göra rätt och biffar upp sig lite extra :) Idag fick hon dock en välförtjänad vilodag, och imorgon ska Dalilas favoritmedryttare ut och rida. Sen är det snart dags för ny lektion. Ruuuligt.

Har bestämt mig helt också om att flytta hem henne igen så hon får gå ute länge och med massa kompisar, speciellt Totte <3  Det är en rad olika anlednigar till mitt beslut, och jag vill bara att min häst ska må bra. Det är det viktigaste. Jag vet att det är en del spekulationer om det här och folk kommer med både ris och ros. Men jag tror nog att jag är den som känner Dalila bäst, som träffar henne varje dag och gjort det senaste året och lite till. Men vissa saker som en del säger och tycker och spekulerar bakom ryggen på mig gör mig lite ledsen. Det läggs fram som om jag inte tar bra hand om henne och bara utgår från mina behov. FEL! Att flytta till ekeby var för mitt behov av ridus och tränare, och som sagt, nu flyttar vi hem igen då det inte funkar.

Men såhär är det i hästvärlden. Alla ska lägga sig i om andras sätt att sköta sin häst, att rida, att fodra, deras uttrustning osv. Det är ganska tråkigt. Jag tycker att man ska sköta sitt eget, och självklart får man rekomendera och hjälpa andra, men inte lägga sig i. Och anklaga. Sköt era egna hästar och problem.


Phu! Nu fick jag ur mig det med. Men är det inte lite tråkigt just det där? Konstigt hästfolk..

Dalila och Totte, jag och Cassie :)





Bra Jessica!!!

2010-09-08 // 14:11:31
» Zäta

Dom som snackar skit är oftast avundsjuka! Förstår precis hur du tänker och känner. Det är fan inte roligt när man hör en massa skitsnack!

Så jäkla oproffsigt att bete sej så, äckliga jäkla människor är vad det är! UÄK spy på!!

Gu nu blev jag uppjagad! Haha!



Jag dycker ialf att du gör ett kungjobb med Dalila! De är ni 2 så äre bara :-D



Vi kan snacka mer imorn! :-)

2010-09-08 // 14:36:38
» jenni

folk har alltid en massa åsikter.

skit i dom.

i can see your mouth moving but all i hear is blablabla



löve ya !

2010-09-09 // 09:35:42

Håller med Z! Folk har för lite att göra helt enkelt! Som du skriver, Du känner ju din häst... Nä, skit i dumt folk! (börjar man syna dem så upptäcker man säkert att de inte e så perfekta va?

2010-09-11 // 02:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback