Stalldag

Mors kors!

Idag blev det en heldag i stallet med Carro. Först åkte jag och släppte ut de små djuren, sen hämtade jag Carro och vi köpte med oss frukost (läs wienerbröd och bullar) och rullade tillbaka till stallet. Vädret är ganska osäkert här hemma så vi red först innan det evetuellt skulle börja regna. Dalila har som sagt vilat hela helgen så jag trodde hon skulle vara jättestel och bråkig. Men hon var ganska mjuk i sidorna, dock fick hon för sig att det var ett antagligen skitstort monster i skogen intill volten och kastade sig hej vilt för att slippa gå där. Snark. Och sen skulle vinden också äta upp henne.. Och kråkan som skuttade omkring på volten. Jaja, bara att skärpa till sig tyckte jag. Bitvis var hon med på noterna och kändes ganska fin, men mest så höll hon ett öga på skogen och ville springa därifrån. Testade att rida henne på ett av Carros tredelade bett då jag tycker att dom hon har sen tidigare är aningen små.

Jag hann även med att smörja upp hennes träns och mina stövlar. Och mocka o fixa såklart :)

Nu ska jag snart laga lite mat och fortsätta slappa i soffan. Det behövs.

Precis när molnen svalde solen och spottade ut en massa regn på oss..

 

Lilli spanar in hönsen som var på rymmen.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback